מאמרים

התמודדות עם מבחני פסיכומטרי

חרדה וקבעון מחשבתי בזכרון מושגים

  אחת הבעיות הגדולות ביותר של תלמידי פסיכומטרי הינה חרדה. לפעמים אנו כל כך לחוצים ומנסים להזכר במילה או מושג מסויים שאנו בעצם מכשילים את עצמנו. אם ניסינו את כל הדרכים ואת כל הרמזים ועדיין לא נשלפה המלה נשתדל לא לחשוב עליה ונמשיך לשאלות אחרות. מה קורה בשלב זה? כאשר מפסיקים להתאמץ, נוטל את הפיקוד "סורק...

למידה יעילה

בקורס הפסיכומטרי ילמדו התלמדים את החשיבות של לימוד מאורגן: יחידות לימוד של 90 דקות וביניהן הפסקה של 30 דקות הן הצורה היעילה ביותר. לפי מחקרים שונים, כעבור 24 שעות מאירוע הלמידה אנו שוכחים %80 מהחומר שלמדנו. שיא הזכירה הוא דקות ספורות לאחר הלמידה. לכן, הוא מציע לערוך את החזרה הראשונה על החומר ברגעי שיא אלה....

השיטה הגרפית ככלי זכרון

השיטה הגרפית פועלת לפי הפתגם הידוע: תמונה אחת טובה מאלף מילים. כאשר הציגו בפני נבדקים תמונות או שמות של עצמים מוכרים, והם נתבקשו להיזכר ברשימת העצמים לאחר שעה ולאחר מכן במהלך שבוע – ההזכרות במילים הייתה קבועה ואילו ההזכרות בתמונות שופרה במהלך השבוע. ידוע גם שזכירתן של מילים קונקרטיות קלה יותר מאשר זכירתן של מילים...

אסוציאציות ועריכת רשימות ככלי זכרון

אסוציאציות השיטה יוצרת קשר מידי בין מידע חדש למידע קודם המאוחסן במאגרי הזכרון. לדוגמה אם נצטרך לצייר את מפת תאילנד כנראה יהיה לנו קושי מסוים. אך את מפת איטליה נצייר ללא כל קושי כיון שנזכר בצורת המגף המפורסמת.  כשאנו רוכשים מידע חדש נשאל את עצמנו: מה זה מזכיר לי? התשובה איננה חייבת להיות הגיונית. היא...

איך מגיעים למילה ש"עומדת על קצה הלשון" – כלי זכרון

יש אנשים שתחושת " על קצה הלשון" גורמת להם להם מתח רב והם לא ירגעו עד שיצליחו למצוא את המלה החסרה. אחרים ישלימו בקלות רבה יותר עם הקושי לשלוף את המלה ויעברו לסדר היום. התגובות השונות קשורות לתכונות אישיות, למידת הדחיפות במציאת המלה החסרה ולנסיבות שבהן מתרחשת התופעה (מבחן או תרגול בבית).  כאשר המלה מונחת...