אסוציאציות
השיטה יוצרת קשר מידי בין מידע חדש למידע קודם המאוחסן במאגרי הזכרון. לדוגמה אם נצטרך לצייר את מפת תאילנד כנראה יהיה לנו קושי מסוים. אך את מפת איטליה נצייר ללא כל קושי כיון שנזכר בצורת המגף המפורסמת.
כשאנו רוכשים מידע חדש נשאל את עצמנו: מה זה מזכיר לי? התשובה איננה חייבת להיות הגיונית. היא יכולה להיות גם דמיונית ואסוציאטיבית. לדוגמה המלה "בורסקאי" שמשמעותה מעבד עורות, מזכירה את המלה בורסה. לי זה מזכיר איך פשטו את עורי כשהבורסה נפלה בשנת 96.
אסוציאציות יהיו בדרך כלל אינדיבידואליות לכל תלמיד בקורס הפסיכומטרי מכיוון שהן מתבססות על חוויות אישיות .
עריכת רשימות
לעצם הרישום נודעת חשיבות רבה ביותר. בעזרתו אנו מתרכזים יותר טוב, ומשלבים חושים נוספים כמו חוש הראיה, חוש המגע וחוש התנועה. זכירת הרשימות תהיה יעילה יותר אם נארגן את הפריטים ברשימה לפי נושאים וקבוצות.